Vraag

Hier staat de vraag en alle antwoorden.

2008-01-02 22:24:00
Waarom gaat hij vreemd?
Heb ruim 2 maand een verhouding met iemand die al 4 jaar samen is met z'n huidige vriendin. Normaal zou je denken dat de reden van z'n vreemdgaan is dat hij niet meer gelukkig is in z'n relatie, dat de relatie niet meer goed zit. Maar in dit geval is dat bij hem niet zo. Geregeld laat hij in gesprekken haar naam vallen dus het is niet zo dat hij wil doen alsof er helemaal geen vriendin bestaat. Hij heeft trouwens ook nog nooit iets slechts over z'n vriendin verteld. Het is dus niet zo dat hij het bestaan van zijn vriendin verbergt voor mij. Ik vind het raar dat hij doodgewoon over zijn vriendin kan praten alsof er niets aan de hand is. Komt hij er soms niet bij dat als hij over haar praat tegen mij net alsof hij tegen een gewone vriend of vriendin babbelt niet ambetant is voor mij? Maar wat ik nog het meest vreemd vind is de reden waarom hij nu vreemd gaat? Hij heeft in het begin tegen mij gezegd dat hij z'n relatie niet zomaar kan verbreken wat ik wel begrijp. Al die onzekerheid opgeven. En daar heb ik ook vrede mee genomen. Maarja hoe meer tijd er voorbij gaat hoe meer gehecht ik aan hem geraak en hoe erger ik deze situatie vind... Ik kan er noch, kop noch staart aan krijgen waarom hij dit doet? Hij is ook altijd heel eerlijk tegenover mij. Hij vraagt me een tijd geleden wel gevraagd of ik er geen problemen mee heb dat hij nog bij z'n vaste vriendin is. Dus mij gevoelens in deze situatie laten hem dus niet koud. Maar toch begin je op den duur je steeds ongelukkiger te voelen. Wil hem wel zeggen dat ik me er niet meer goed bij voel maar ben bang om hem zo kwijt te geraken...

Antwoorden
2008-01-02 22:24:00
Lieve meid, waarom ben je eigenlijk bang dat je hem kwijt raakt? Natuurlijk kan ik mij wel voorstellen dat je inmiddels verliefd op hem bent,maar je begrijpt toch wel dat je het vijfde rad aan de wagen bent? Hij misbruikt jou gewoon, wat niet wil zeggen dat hij jou niet superaardig vindt hoor.Het siert hem wel dat hij eerlijk is. Aan jou de keuze of hij polygaam is of niet.
2008-01-03 00:00:00
Sommige mannen maken gebruik van de situatie en jij biedt hem dat: gratis en op een presenteerblaadje. Voordat je nog meer aan hem gehecht raakt, zou ik maar omzien naar een leuke vrijgezelle vent met wie je iets meer kan delen dan alleen maar het bed.
2008-01-03 16:31:00
tja, de enige manier om hier uit te komen is toch eerlijk zijn over wat je voelt. laat hem bv jouw hier gestelde vraag lezen. dat komt recht uit jouw hart, en daar gaat het toch om in een relatie. en als je hem daardoor kwijt raakt, is het ook niets waard.
2008-01-04 12:56:00
Wilde ik toch dezelfde vraag op deze site gaan zetten.
Ik zit nl in een soort gelijke situatie alleen is er tussen ons nog niets gebeurd.
Ook hij is getrouwd en heeft alleen maar goede dingen over zijn vrouw en mij een aantal weken geleden verteld dat hij heel gelukkig is thuis.
Maar nu heeft hij mij tekennen geven we zijn beiden getrouwd{ik ben dus inderdaad zelf ook getrouwd},maar een sexuele relatie ziet hij wel zitten.
Hoe kun je zeggen dat je thuis gelukkig bent terwijl je een andere vrouw meer dan alleen maar leuk vind.
Hoe kun je je huwelijk op het spel zetten voor een sexuele relatie met een andere vrouw.
Wat als zijn vrouw erachter komt dan betekent dat het einde van zijn huwelijk.
Zelf vind ik hem ook erg leuk meer dan leuk om eerlijk tezijn maar een sexuele relatie zie ik niet zitten.
Wie kan mij hier raad of antwoord op geven.
2008-01-05 00:03:00
Het is vreemd.... Ook ik zit in een zelfde situatie! Begin hem nu wel erg irritant te vinden, als ik eerlijk ben.... Ik begin me een beetje te ergeren aan het feit dat hij... wat mijn voorgangster ook al zei... dat hij zoveel op het spel zet alleen voor de sex, als ik hem moet geloven. Het is toch niet te geloven dat je een huwelijk op het spel zet, waar kinderen zijn... alleen en echt alleen maar voor de sex? Ook hij zegt dat zijn huwelijk goed is en dat hij nooit zijn gezin zou gaan verlaten (wat ook niet mijn intensie is).... Maar wat bezielt zo n man? Als ik wil kan ik zo fikie gaan steken in zijn huwelijk! Dat zou ik NOOIT doen, maar het zou zo maar kunnen..... Als ik de andere antwoorden lees zijn deze helemaal niet bevredigend. Altijd maar dat gezeur over dat je misbruikt wordt! Daar gaat het niet om! De vraag is.... waarom doet zo iemand dit? Hoe is het mogelijk dat iemand zo ongelooflijk veel op het spel zet, alleen voor de sex? En dan wordt er gezegd dat het bij ons 'voor niks'is, de sex dus. Het is natuurlijk zo, als hij naar een prostitue zou gaan, dan zou dat voor hem wel een stuk veiliger zijn i.v.m. het uitlekken daarvan. Een verhouding aangaan (ook al is hij alleen voor de sex, een z.g. 'gooddeal' relatie) dan loopt hij altijd het risico dat het uitkomt en dus zijn huwelijk op het spel zet! Ik begrijp dit dus ook helemaal niet! Hoe kan dit? Dat is de vraag! En misschien zou een man, die hierin zit en een soort gelijke verhouding heeft, dit kunnen uitleggen. Ik snap hier ook helemaal niets van!
2008-01-05 08:45:00
Nu ik reageer op die mevrouw die de vraag stelt over de man die een goed huwelijk had met zijn vrouw en een sexuele relatie wilde met haar.Weet niet wat ze moet doen ,dat vind ik de grootste kolderiek weetniet wat ze moet doen.Want ik wil dit niet hahahaahahhh, waarom vraagt hij jou dan en hij vind jou ozo leuk hahhaha.Daar word ik afentoe zo kotsmisslijk van mensen die zo omgaan met anderen op een flirterige manier en laten niet weten hoe er vanaf te komen .Zeg dit tegen je man ,die weet wel raad hoe je van die vent af moet komen,en jij tegen je vrouw.
2008-01-05 11:44:00
Een raad voor de laatste schrijfster.
Je weet echt niet wat je je op de hals haalt! Geloof me ik heb het zelf ervaren dat mijn man vreemd ging en alle ellende die daaruit voortvloeit is niet te overzien!! Dat weegt niet op tegen even een sexavontuur want ook daar hebben jullie straks niet genoeg aan.
Het is een groot drama en zeker als er kinderen in het spel zijn.
Ik zeg soms zelfs.... mijn ex had beter een auto-ongeluk of hartaanval kunnen krijgen dan de ellende van al het bedrog en de pijn die bij een scheiding hoort. Dan hadden we hem in goede herinnering kunnen herdenken maar nu is het alleen maar haat en nijd en verdriet en pijn. Afschuwelijk.Zeker als ik het verdriet van mijn kinderen zie.
Je zit jarenlang vast aan een vent of vrouw die je zo vreselijk bedrogen en voorgelogen heeft dat is niet voor te stellen hoe pijn dat doet.
Ook ik had de illussie van een trouwe eerlijke partner en we hadden ook echt een heel goed huwelijk. Zei hij zelf ook maar het was voor hem niet genoeg en inmiddels is hij zo veranderd dat ik hem niet meer ken. Dat ik daar mee getrouwd was????? Ik kan niet anders dan tegen je zeggen DOE HET NIET!! en ga bij jezelf te rade waarom ben je verliefd, wat mis je thuis en praat daar dan over met je eigen man en probeer eerst je relatie te redden en als dat echt niet lukt ga dan pas met een andere vent aanpappen en dan niet met een getrouwde want die ellende komt straks ook op jouw dak. Wat dacht je van familie en vrienden die niet goedkeuren waar jullie mee bezig zijn???
Je komt in een wereld waar je echt niet gelukkig wordt, maar ik besef terdege dat deze woorden geen enkele zin hebben want jullie zijn niet sterk genoeg en gaan het risico toch aan. Sexuele drift gaat voor alles en iedereen blijkbaar.
Je zult spijt krijgen als haren op je hoofd maar dan is het te laat!!
Denk heel goed na voordat er weer 2 gezinnen gebroken worden......
2008-01-06 12:23:00
1 ding ben ik zeker van en dat is dat het hier niet om sex draait.
Niet dat het niet gebeurt maar we hebben al genoeg afspraakjes gehad zonder dat we in bed zijn beland. Even ter verduidelijking... Ik geef wel toe dat het wel in m'n hoofd speelt dat hij me misbruikt maar de manier waarop hij me behandelt en zo eerlijk tegen me is overtuigt me vaak van het tegendeel...
Ook heb ik nergens hoop dat hij z'n vriendin verlaat voor mij, daar ben ik wel realistisch genoeg in. Zou ook niet willen dat hij ALLES opgeeft voor mij. Moest ik in zijn posititie zijn zou ik dat ook niet kunnen. Ik vroeg me gewoon af waarom mensen met een goede relatie zoiets doen? Ok het kan zijn dat als je in een (goede) relatie zit gevoelens krijgt voor een ander, maar het nog toelaten en er verder op ingaan is iets anders... Misschien getuigt dat toch van iets dat niet 100% goed zit in de relatie, of misschien gewoon een zwak karakter? Ik weet het niet...
2008-01-08 10:20:00
of zijn de mensen gewoon NIET monogaam (van nature) en maken we ons dat zelf wijs.......
2008-01-08 23:12:00
De meeste mensen (mannen en vrouwen) zijn monogaam. Degenen die overspel plegen hebben niet de controle over hun impulsen. Zij zijn als onvolwassen kleine kinderen die niet meteen hun zin krijgen (vergelijk: het snoepje waar ze om zeuren) en daarom aan onmiddellijke behoeftebevrediging doen. Uitstel en geduld komt niet voor in hun vocabulaire.
2008-01-11 18:13:00
Zat het maar zo simpel..... even inhaken op mijn voorganger(ster) dat het net kleine kinderen zijn.....
Ik vraag me toch af of de mensheid werkelijk een monogaam wezen is......
2008-01-13 00:26:00
Ja, de mensheid is over 't algemeen monogaam. Dat sommigen er meerdere partners op na houden, is een menselijke zwakheid en kun je niet als norm hanteren. Zowel voor mannen als vrouwen is het leven met eenzelfde partner, met wie meestal een gezin wordt gevormd, de beste garantie voor een gezond en gelukkig leven. Wanneer er aan bepaalde regels word voldaan. Zoals het zorgen voor de ander, in ziekte en voorspoed, het in lichaam en geest toebehoren aan de ander. Dat is toch het mooiste wat er is?
2008-01-15 13:12:00
Dat is misschien allemaal wel heel erg mooi..... maar ook realistisch?
2008-01-15 23:27:00
Ja, dit is realistisch, omdat de statistieken laten zien, dat de meerderheid van de huwelijken stand houdt en onderzoeken bewijzen, dat getrouwde mensen (vooral mannen) langer leven dan ongetrouwden en ook gelukkiger zijn. Het huwelijk is, denk ik, net iets meer relaxt voor de man dan voor de vrouw, voor wie het leven de laatste decennia er niet gemakkelijker op geworden is, met het vervullen van zoveel rollen. Natuurlijk zijn er in iedere langdurige relatie onenigheden, en komt iedere partner wel iets op zijn/haar gebied tekort; het is dan de kunst om er toch het beste van te maken. Ook al zucht ik soms wel eens, de tent opbreken hiervoor is het niet waard. Ik zou mijn partner verschrikkelijk missen. Bij een andere persoon vind ik ook wel weer dingen die mij niet aanstaan. Gevoelsmatig blijft de mens verbonden met de persoon met wie hij/zij het eerste een gezin heeft gevormd.
2008-01-16 12:09:00
Ik leef met je mee. Ook ik heb iets dergelijks gehad met een man waar het heel goed mee klikte. Een aantal keren hebben wij elkaar ontmoet en is er iets voorgevallen. Hij bleek naderhand een vriendin te hebben. Deze man had geen moeite om iets met mij te doen..... vul maar in... intiem zijn. Als een blok viel ik voor hem en doe dat nog. We hebben nog wel contact.
Zijn relatie berust dus op bedrog! Zo zie ik dat, maar hij vindt van niet. Vindt het de normaalste zaak van de wereld om een tussendoortje te hebben. Ik ben aan hem gehecht geraakt en kan hem niet los laten.
Wat ik niet begrijp is dat zo'n man een relatie kan beginnen met in het achterhoofd dat er iemand is waar hij intiem mee is geweest.


 
Disclaimer.

De beheerder van deze site betracht uiterste zorgvuldigheid bij het vervaardigen, samenstellen en verspreiden van de informatie op deze website, maar kan op geen enkele wijze instaan voor de juistheid of volledigheid hiervan. De beheerder van deze site aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade op welke manier dan ook ontstaan door gebruik, onvolledigheid of onjuistheid van de aangeboden informatie op deze website. De informatie op deze website kan zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving worden gewijzigd. Het auteursrecht op deze website berust bij de beheerder van deze site of bij derden die met toestemming dit (beeld)materiaal beschikbaar hebben gesteld. Vermenigvuldiging in wat voor vorm dan ook is alleen toegestaan na voorafgaande toestemming.

Privacy beleid
Wij maken gebruik van externe advertentiebedrijven om advertenties weer te geven wanneer u onze website bezoekt. Deze bedrijven gebruiken mogelijk informatie (niet uw naam, adres, e-mailadres of telefoonnummer) over uw bezoek aan deze of aan andere websites om advertenties weer te geven over goederen en services waarin u wellicht geïnteresseerd bent. Als u hierover meer informatie wenst of als u wilt voorkomen dat deze bedrijven deze informatie gebruiken, klikt u op deze link.

(c) Hein Pragt 2006